Tuesday, October 27, 2009

Zaman Dolu2 di U

Posted by Unknown at 10:00 PM
Kali nak cerita pasal life kat U pada zaman dolu2. Mmg cukup indah. kalau masa boleh diundur alangkah bestnya. tak payah pikir benda yang berat2. Masa tu pikir blajar, main2, tidor, makan, pergi kuliah n macam2.
Pic kat atas niela geng sehidup semati dr sem 1 sampaila la nie. Pic ni diambil b4 kitaorang nak g alor setaq. Nak perabih duit PTPTN. Inila kali pertama kitaorang dapat g jalan2 bersama2 geng seramai 12 orang secara serentak. Naik bas lak tu. yang pandai drive keta sorang jer..so nak tak nak naikla bas HBR. Kitaorang pggl Hari2 bas rosak. (Mmg pon)

Masa ni muda belia lagi. Pakai tudung pon cara lama lagi. haha. G langkawi dengan member2. Kebetulan member2 mmg kaki jalan. Pantang cuti sem kita akan plan. Sanggup tak balik kg tapi g jalan2. Jauh berjalan kan luas pemandangan.
Kononnyer nak nampak kelainan bergambar. Semua baring kat rumput. Nie waktu hujung minggu ni kat UUM. Kat U aku ni hujung minggu terperok jer la kat kampus. Kitaorang kan duduk kat hutan. Nak gi bandar jauh...nak study malas so kita ambik gmbq keliling U.
Masa ni sambut besday eya, ct, n liza. Sebelum suprise party ni berlansung aku, K.d, misya n iema telah bergaduh dengan besday girls ni la. Puncanya petang tur tak ajak diorang pergi The Mall sama2. Dorang nak ikut kitaorang tak bagi. Mmgla tak bagi coz kitaorang nk g The Mall tu nak beli kek tuk korang. kalau ikut tak suprise la beb..Tp malam tur barula diorang tahu knp kitaorang wat cam tu...hahaha malu jer tu. Paling aku ingat.. ct la muka paling ketat. Eya lak muka poyo, liza jer cool. Haha Ntahapantah. Apehal mmg best.
Masa ni konvo Noyu, iema n eya. Depa grad dulu. Yg lain sayang nak tggl UUM. haha yer le tu. Pagi tgk member konvo malam g ekspo. Haha.
Nie lak Kat Pangkor. Mmg cukup best. Budget sorang RM15o jer. Siap ada lebih lagi. Pangkor ni mmg cantikla. Tragedi kat pangkor ni yg aku hingat ialah aku kn cirit birit. Aku SORANG jer tu. Sbbnya aku makan ayam dah busuk kat gerai tu. Semua orang tolak tepi bl kata ayam tu berbau. Aku???? Tolak perot last2 perot aku sakitttt. Kuat melantak la katakan. Haha. tak per la pengalaman.
Aku ni mangsa buli sebenarnya. Tgkla pic tu. Mentang2 daging aku lebih sket dr diorang sanggup depa wat lagu nie kat aku. HuHu
Nie la tempat ngeteh kitaorang. Nongka namanya. Malam2 lapor datang sinila menjamu selera. Masa nie air dah dapt nasi jer belum. Kat UUM nie la aku knl apa itu moi sup. nasi daging padkapau dll yang tak prnh aku jumpa kat Johor. Kedah ni dkt ngan Siam. So mmg ramaila tukang2 masak made in Siam. Tp makanan depa mmg BEST. Harga makanan kat cni mmg murah sedap lak tu. Bagi setiap suapan adalah suapan pertama. Sepanjang 4 tahun dok UUM ni tak pernah aku jemu ngan makanan dier. Tur sebab aku sihat lebih dr diorang. Haha biarla asal hati senang.

Nie lak kawan kuliah aku merangkap rakan senegeri, daerah n kampung. Diorang ni banyak membantu dalam menyiapkan assignment, tolong sign bila aku tak dtng kuliah, pinjam nota, meniru sket2 masa exam dll. Tanpa bantuan diorang tak pakaila jubah biru tu ek. Thanks eton n awin. I Luv U all.
Akhirnya aku pon dapat grad dengan jayanya. Sedey sebenarnya nak meninggalkan uum ni. Tapi hidup perlu diteruskan bukan??? Terima kasih atas segala2nya kawan2. Bnyak kenangan manis yang terpahat kat u ni. Kita berkongsi segala2nya. Gaduh, baik, masam muka, tak puas hati, sayang kita adun menjadi satu. Tapi kita tetap KAWAN untuk selama2nya. Terima Kasih tak terucap untuk member2 yang jauh dimata namun tetap d hati. Eya, Liza, Sal, K.diey, iema, misya, noyu, noni, wex, ieta,timah, diana, ros n ayu. Walau dimana kalian berada semoga korang berjaya. Sayang korang. Agak2 bila kita nak wat reunion??




Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

3 comments:

Eya said...

uwaaaa....rinduuuuuuu...if only i could turn back time..:( love n miss u ols lotsssssssss...

mancai on January 7, 2010 at 11:28 AM said...

macam familiar salah sorang dalam pic tu... tapi siapa yaaa?

noyu on March 20, 2011 at 3:16 PM said...

hahahah jai kita wat reunion masa ko kahwin nak hahhahahahahha....rindu nye zaman ni huhuhuhuh

Post a Comment

 

Template Copy by Blogger Templates | BERITA_wongANteng |MASTER SEO |FREE BLOG TEMPLATES