Monday, April 26, 2010

10 Petua Untuk Kita Lebih Cantik

Posted by Zainah Senin at 6:08 PM 2 comments
1. Beri Ganjaran pada diri anda..tetapkan matlamat peribadi dan berikan ganjaran jika kita berjaya melakukannya..Jika berjaya..belilah apa yg patot untuk diri kita kerana Kita layak menerimanya..Cayalarrr (Aku nak tukar jam) so ..hehehe
2. Belajarlah..sesuatu yang baharu setiap hari...search jer kat internet mcm2 ada..yg baik jer ek.

3. Lihat Kebaikan...Mula2 mmg susah kerana kita diajar melihat kelemahan, kesilapan ,kecacatan dan sebagainya. Senaraikan segala aset anda dan sedari segala kebaikan apabila anda menjadi diri sendiri. Kemudian pindahkan kepada benda sekeliling anda. Usahakan secara sedar n setiap hari. Sebaik sahaja anda sedar tentangnya , anda akan mula melihat kebaikan dimana jua anda berada.
4. Tukarlah makanan anda dr junk food kepada makanan yg lebih berkhasiat. Dr ayam Goreng ker ayam godok. Huhuhu
5. Buat Baik..Buat baik tanpa mengharapkan balasan. InsYaAllah akan Allah kurniakan apa yg kita tak jangka. Tapi jgn mengharapkan apa2 balasan. Ikhlas yer..sekali lagi Ikhlas yer..

6. Berehatlah..Tidor secukupnya waktu malam so datang keja tak la ngeces..hahaha
7. Minumlah Air banyak2..Minum air putih 8 gelas sehari..wajah yg itam jd putih, wajah yg mendung menjadi ceria,,badan yg lemah akan cergas sepantas kilas..

8. Bersenamlah...Senam selama 20 minit berterusan tak kisahla mop lantai ker..sapu sampah ker..basuh baju ker..mencuri jer jangan ek..buat masuk neraka..
9. Lakukan Renggangan..Kucin pon pandai..kita mestila lagi pandai..lps bangkit tidor apa salahnyer wat sedikit regangan dengan penuh lembut n kasih sayang..

10. SenYumlahhhh...Senyum membuat kita lebih menarik, senyum mengubah mood kita, senyum dapat merangsang orang lain tersenyum dan yang paling penting senyum dapat melenturkan kulit wajah dan membuat kulit korang lebih muda n bergaya..tak caya??? Cuberla hahaha.

Banyak2 petua kat atas aku dah praktik yg no 10 n No 6..no lain..nanti wat sket2.





Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

Tuesday, April 20, 2010

8 Cara mencegah Kegemukkan

Posted by Zainah Senin at 8:07 PM 3 comments

1. Jangan makanan yang digoreng : Hari2 aku jumpa makanan ni kat kantin d fast food d gerai d mana jua anda berada.
2. Kunyah perlahan : Semua orang cakap aku makan laju..bkn apa nak cepat masuk kelas...wakakaka
3. Ambil sedikit : Mksdnya ambil nasi sikit jer..bi la nak makn tur..Tapi kat periuk banyak lagi..sapa nak habiskan?????
4. Tinggalkan meja setelah selesai : Udah2la tu jgn gossip lagi..p wat keje..tapi masa ni la mcm2 cerita sensasi keluar..
5. Hindari kadar gula dan lemak tinggi : Semua yg aku suka ada gula ada lemak..aku sendiri pon ada lemak hehehe
6. Makan banyak buah : yang ni aku suka..hehehe
7. Waspadai minuman bersoda : Aku pon tak suka..tp aiskrim soda aku suka
8. Kurangkan menonton TV: Kalau BerFB macam mana lak????? kuang2
Okla Sebenarnya banyak cara untuk kita lebih kurus dan sihat. Apa cara apa petua kalau kita disiplin dan yakin InsyaAllah apa yg diimpikan akan jadi kenyataan. Macam alasan yg aku bagi turla..tu sebab smpi skang tak lansing2 macam Nasha Aziz. Yg penting Usaha..aku ni pon dah lama usaha 20 tahun lps..tak gak tercapai2..hahaha.tak per usaha tangga kejayaan. Antara langkah2 diatas nu aku nak mula yg no 2 dulu..doakan ek..




Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer
 

Template Copy by Blogger Templates | BERITA_wongANteng |MASTER SEO |FREE BLOG TEMPLATES