Tuesday, April 20, 2010

8 Cara mencegah Kegemukkan

Posted by Unknown at 8:07 PM

1. Jangan makanan yang digoreng : Hari2 aku jumpa makanan ni kat kantin d fast food d gerai d mana jua anda berada.
2. Kunyah perlahan : Semua orang cakap aku makan laju..bkn apa nak cepat masuk kelas...wakakaka
3. Ambil sedikit : Mksdnya ambil nasi sikit jer..bi la nak makn tur..Tapi kat periuk banyak lagi..sapa nak habiskan?????
4. Tinggalkan meja setelah selesai : Udah2la tu jgn gossip lagi..p wat keje..tapi masa ni la mcm2 cerita sensasi keluar..
5. Hindari kadar gula dan lemak tinggi : Semua yg aku suka ada gula ada lemak..aku sendiri pon ada lemak hehehe
6. Makan banyak buah : yang ni aku suka..hehehe
7. Waspadai minuman bersoda : Aku pon tak suka..tp aiskrim soda aku suka
8. Kurangkan menonton TV: Kalau BerFB macam mana lak????? kuang2
Okla Sebenarnya banyak cara untuk kita lebih kurus dan sihat. Apa cara apa petua kalau kita disiplin dan yakin InsyaAllah apa yg diimpikan akan jadi kenyataan. Macam alasan yg aku bagi turla..tu sebab smpi skang tak lansing2 macam Nasha Aziz. Yg penting Usaha..aku ni pon dah lama usaha 20 tahun lps..tak gak tercapai2..hahaha.tak per usaha tangga kejayaan. Antara langkah2 diatas nu aku nak mula yg no 2 dulu..doakan ek..




Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

3 comments:

anem on April 21, 2010 at 8:30 PM said...

jah, bina stamina skali tau..kata nk pnjt gng kinabalu..huhuhu

Unknown on April 21, 2010 at 10:31 PM said...

ok nem cara..

cdsite on April 25, 2010 at 11:34 AM said...

kalau boleh kena kurang duduk depan laptop juga.....

Post a Comment

 

Template Copy by Blogger Templates | BERITA_wongANteng |MASTER SEO |FREE BLOG TEMPLATES