Friday, May 27, 2011

Katakan TIDAK pada Gores dan Menang

Posted by Zainah Senin at 9:36 PM 0 comments
Perghhh hidung berdarah hati menggelegak bila aku dihampiri seseorang lelaki cina menawarkan aku sekeping kad iaitu gores dan menang. Kejadian berlaku di Carrefour Batu Pahat. Ada sejarah hitam yang tak dapat aku lupakan sebenarnya apabila terlihat sindiket gores dan menang. Gores hatiku dan buat aku bengang bila memikirkan sindekit yang masih aktif ini walaupun papan tanda telah dipacak tp kadang masih ada orang yang tertipu. Sebab dorang sangat hebat dalam menipu orang. Nasib baik kejadian 2008 tu aku hanya hampir2 tertipu dan masih boleh diselamatkan tapi member aku yang terkena hampir RM5k. Dengan RM5k boleh beli I phone 4 keluaran terbaru dan boleh berbangga dengan kawan2 namun apa yang dapat adalah barang2 buatan China yang ntah apa ntah yang nilainya adalah sangat murah. Itu adalah seba sedikt flash back yang dulu. Selepas kejadian yang dulu semasa aku zaman naif dan kes seperti ini baru sahaja tumbuh bak cendawan lepas hujan dan media2 massa dan media elektronik masih belum buat ulasan tergempar dan pastinya papan tanda pasal isu gores dan menang belum terpacak di Carrefour tiba2 dalam sejarah pada tanggal 26 Mei 2011 aku didatangi oleh lelaki berhati jongos untuk menipu aku. Mungkin dengan bantuan dia membantu aku memparkingkan kereta ingat boleh mahu tipu aku dengan gores dan menang lar....sowey la brader..pelanduk sering lupakan jerat tapi jerat takkan lupakan pelanduk. Taktik yang sama, cara yang sama, modus operandi yang sama buat aku tersenyum sumbing. Dengan bercakap sambil air liur memercik..buat aku lagi menyampah n aku terus blahhhh. Banyak kronolgi citernyer tapi malas nak taip2 panjang. Ingat jangan mudah tertipu dengan gores dan menang. Nanti anda akan jadi BENGANG!!!!





Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

Thursday, May 19, 2011

Salam Pantai Timur

Posted by Zainah Senin at 7:39 PM 0 comments
kalau pergi Terengganu tak pergi pasar payang memang dikira mereng la orang tu. Syurga orang perempuan lebih2 lagi orang kerajaan. Kat sini la terjualnya kain sutera batik yang berbagai2 corak dan berbagai2 harga. Yang nak nampak gaya dan eklusif perlulah menyediakan dalam RM500.00. Pasti andanya satu2 manusia di dunia ini yang memakai batik sutera yang amat berbeda. Kalu anda orang yang agak biasa dan lebih merendah diri harga RM100 pon boleh dapat. Aku jenis manusia seperti RM500 namun apakan daya..pitih aku hanya kedudukan yang tengah2. Aku hanya pilih yang sederhana. Itu pon aku beli hampir berfikir separuh mati dan hampir nyawa2 ikan. Walaupon dapat kebas satu batik jiwa aku tak tenteram dan kacau bilau kerana GAJI lambat lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
Destinasi wajib dan perkara wajib yang perlu kita lakukan ialah pergi ke masjid kristal dan menunaikan solat di dalamnya. Semoga perjalanan kita dipermudahkanNya. Amin!! Terengganu adalah satu2nya negeri yang tak pernah aku pergi. (Sabah pon tak g lagi). So keterujaan aku memang tahap melampau. Peluang yang ada aku gunakan sebaik2nya untuk menjelajah Terenganu darul Iman ini. Memang sangat cantik pemandangan yang ada di Masjid Kristal ini. Tapi apa gunannya keindahan ini jika kita tidak mengimarahkan. Ayuh la rakan2 semua kita mengimarahkan masjid di seluruh dunia ini. sambil berblog kita boleh berdakwah. Barulah barakah kehidupan kita. Aminnn
Makan durian di tepian pantai Batu Burok. Aku sebenarnya manusia penggemar durian. Jalan2 kat pasr Payang ternampak lak orang jual durian. peh!!! menggelegak jiwa,,meronta batin..meraung2 perasaanku supaya beli durian tu. Nah akhirnya aku menikmati durian tu kat tepian pantai Batu Buruk. Harganya agak murah namun sedap lagi durian kat Batu Pahat. Serius aku tak bohong. Isinya jer kuning tapi rasanya agak tawar. Remuk perasaanku namun diriku ditenangkan oleh k.idza. hahhaha. Cerita pendek pasal durian. Tapi sayang la kat Pantai Buruk nie tak boleh mandi. Remuk lagi perasaan aku.
Wex. Sahabat di universiti. Amat meminati Siti Nurhaliza. Amat kuat bekerja. Menjadi pemandu pelancong kami di Terengganu. Terima Kasih Wex kerana sudi meluangkan masa bersama kami berjalan2 di Terengganu. Dah lama rasanya aku tak jumpa wex ni. Mahu 4 tahun jugakla. Perubahan ketara pada sahabat aku ni adalah lebihan lemak dan dagingnya. Aku amat gembira melihat lemak wex yang agak terlebih dan kesimpulannya aku dah ada kawan baru iaitu Wex. Tapi apahal pon wex sudah ayu dan lebih keperempuanan berbanding dahulu. Apatah lagi melihat kilauan emas di tangannya.
Naik kuda untuk kali pertama. Part masa nak naik atas kuda adalah perkara yang paling tak best!!!!
Pulau Warisan Terengganu di waktu malam. Menghabiskan sisa-sisa waktu bersama Wex.
Aku nak mandi tp tak dapat mandi..Frust!! lain kali datang lagi InsyaAllah..
Aku sangat suka pic ni!!
Pemandangan di Teluk Cempedak. Memang sangat terindah ciptaan Allah.


Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer
 

Template Copy by Blogger Templates | BERITA_wongANteng |MASTER SEO |FREE BLOG TEMPLATES