Thursday, February 16, 2012

Penang

Posted by Unknown at 9:44 PM
Malas nak bertaip mengarang panjang2 tetapi cerita tetap cerita. Tamat je Majlis Perkahwinan Ct Saripah kami terus berkemas2 menyambung perjalanan ke Penang. Jambatan Pulau Pinang setiap kali melaluinya setiap kali itulah perasaan teruja tidak pernah berkurang. Bukan aku jer..anem, nad, mel n k.idza macam pertama kalinya lalu menjerit2 mengalahkan ibu yang mahu bersalin. Sepanjang aku menyusuri jambatan Pulau Pinang ni aku terfikir bagaimanakah jambatan ini dibina, berapa banyakkah tanah yang digunakan?? dan pelbagai soalan yang menerjah fikiran.
Pelbagai soalan yang menerjah di fikiran tiba2 terhenti dengan tiba2 apabila suara anem menjerit kerasukan syaitan apabila dengan kuat mengatakan di hadapan kami terdapat cruise yang sangat sangat sangat besar yang sedang berlabuh. Pertama kalinya dalam hidup aku melihat kapal yang sebesar2 kapal dan seterusnya memasang niat untuk bercuti di dalamnya bersama orang2 tersayang terdiri daripada emak, ayah, suami (berangan dulu) dan rakan2. Untuk seketika kami berhenti untuk bergambar sebagai kenangan supaya satu hari nanti akan jadi kenyataan. Setelah dirisik2 pakej yang ada ke Krabi atau Phuket dan kena naik dari Port Klang. Bayaran mahu ribu raban gak ni. Kena mengumpul duit daripada sekarang dan mengharapkan agar SBPA dilaksanakan secepat mungkin.
Tidak lengkap rasanya kalau ke Pulau Pinang tidak pergi ke Padang Kota untuk menjamu selera.
Kuew Tiow Udang. Sepinggan RM8. Bagi aku terlalu mahal kerana rasanya tidakla sesedap mana. huhu
Sememangnya pesembuq di Penang harus dipuji. Keenakannya menjilat jari. Sepinggan yang anda lihat ni dalam RM30 lebih. Fuhhhh!!
Kebetulan tiba di Padang Kota adalah sambutan Tahun Baru Cina. Meriah U Ollssss
Kami bermalam semalaman di Penang. Mencari hotel bagaikan mencari emas di hutan belantara. Ini adalah disebabkan oleh Tahun Baru Cina. Segenap ceruk Penang kami cari tetapi tiada satu pun yang boleh dianggap sebagai hotel yang kami mampu bayar. Yang tinggal hanya Hard Rock Hotel yang sewanya agak menyesak nafas. Tetapi alhamdullilah, akhirnya kami mampu menyewa sebuah apartmen berkongsi bersama2 dengan family kak aida (kakak k.idza) maka dengan perkongsian yang cukup membahagiakan itu setiap seorang hanya perlu membayar RM50 sahaja. Harga yang sangat berbaloi dan apartmen yang sangat menawan hati. Syukran!!
Bangun2 pagi sahaja terasa lapar seperti berpuasa sebulan. So kat Penang ni kalau tak pekena Nasi Kandaq memang tidak sah. Jadi ayuh kita ke restoren Nasi Kandar Subaidah. Siap check in lagi..hehe
Berjalan pulang ke hotel dengan perut buncit ke hadapan kerana kekenyangan. Dsebabkan ingin melindungi perut itu maka gambar daripada belakang terpaksa diambil bagi melindungi privasi orang di dalam gambar ini.
Sebelum berangkat pulang ke Perlis Indera Kayangan kami telah dibawa oleh anem bekas pelajar Politeknik Seberang Prai dan kerana kedudukkanya sebagai bekas penduduk penang maka dengan penuh bangga dibawanya ahli rombongan mengelilingi seluruh Pulau Pinang melalui tepian pantai sehinggalan gunung ganang. Gambar di atas adalah empangan. **lupa nama empangan**


Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

2 comments:

anem on March 26, 2012 at 2:20 PM said...

eh x tau pon ada entri yg niihhh

anem on March 26, 2012 at 9:29 PM said...

empangan teluk bahang..!

Post a Comment

 

Template Copy by Blogger Templates | BERITA_wongANteng |MASTER SEO |FREE BLOG TEMPLATES