Sunday, July 12, 2009

Tayar oh tayar!!!

Posted by Unknown at 8:58 PM

Cak!! nie nak cerita pasal kepentingan pandai menukar tayar dari pandai menukar h.set ker pakwe ker makwe ker baju ker dan bla bla. Pengalaman pertama dalam hidup aku apabila tayar kereta aku pecah dalam perjalanan nak pergi sekolah. Aku rasa aku tau sebab apa tayar kereta aku jadi bocor. Ini tidak lain tidak bukan kerana langgar lubang la...bengang tol..nk salah sapa ni? JKR ker sebab aku memandu tak cukup berhemah?Yang itu bio aku yg jawab dan ianya biarlah menjadi rahsia. He..he...Aku dapat rasakan pemanduan aku tak cukup lancar apabila dah nak sampai ke sekolah. Tapi aku lanyak jer yang penting sampai sekolah tepat waktunya. (yer ler tu...) Sampai di sekolah aku terus meluru keluar dengan wajah kelat2 masam n manis. Taraaaaaa..apa yang berlaku??? tayar ku pecah di sebelah kiri hadapan. Aku pun menendang-nendang tayar keretaku. (konon bengangla) Aku pon terpikir nak wat lagu mana ni. Tapi tak per kan banyak hero2 SDBL yang boleh tolong. Dan ternyata betol ada hero Malaya yang sudi membantu. He2he2 Terima kasih. Cume kat sini aku bayang kalau lah tayar pecah kat highway ker, jalan sunyi ker jalan ntahapantah ker bagamana yang harus aku lakukan tanpa mengetahui sedikit pon ilmu menukar2 tayar ni. Bleh bikin penasaran sih. So kat sini sebenarnya aku nak memberi ingatan kepada diri aku dan pemandu2 khususnya pompuan bahawa kita perlu pandai menukar tayar kereta disamping menukar baju, kasut dll. Kat sini pon aku nak memberikan penghargaan kepada insan2 yang terlibat dalam penukaran tayar kereta aku iaitu Hj Sharifuddin (Tukang tukar tayar) En Ghani( Pembantu tukar tayar) K. Idza(Tukang ambik batu bata merangkap supir) K.Aida(Tukang tunjuk kedai bengkel kereta) Awien(Tukang mulut bising). Terima Kasih banyak2 ek. Akhirnya aku kopak RM118 kerana menggantikan tayar baru. Uwaaaa...uwa....

Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

0 comments:

Post a Comment

 

Template Copy by Blogger Templates | BERITA_wongANteng |MASTER SEO |FREE BLOG TEMPLATES