Monday, June 15, 2009

Dari Allah Kita Datang Kepada Allah Kita Kembali..

Posted by Unknown at 9:53 PM

Pada malam Sabtu aku dikejutkan dengan berita Nenek belah Abah aku telah meninggal dunia. Tak sangka arwah pergi dengan tiba2. So pagi tur aku ct n emak pergi ke rumah saudara arwah untuk melihat wajah arwah kali terakhir. Walaupun emak dan abah aku dah divorce tapi hubungan antara menantu dengan mertua, hubungan cucu dengan nenek dan hubungan anak dgn bapanya tetap tidak putus...Betol tak???? Apahal pon kena redha tak kira salah siapa. Pertama kalinyer aku dapat memandikan jenazah walaupun hanya menjirus. Pengalaman yang betol2 membuatkan aku insaf bahawa hidup ni tak kekal lama dan kita akan kembali kepadaNya. Melihat wajah arwah nenek cukup membuat aku sayu. Wajahnyer tersenyum tatkala aku membuka kain yang menutupi wajah arwah. Sebak rasa di dada. Saat aku cium dahi arwah pon rasa macam..ntahla..aku tak pernah buat macam turrr...rasa sayu sangat. Teringat aku pada arwah nenek atau embah sebelah emak. Aku tak sempat nak kucup dahi arwah tapi Alhamdullilah aku sempat untuk arwah nenek untuk kali ini. Pertama kali juga aku berpegalaman melihat bagaimana mayat dikafankan. Terasa kerdilnya diri ini. Alhamdullilah dalam pukul 12 Tengahari arwah selamat dikebumikan. Al-Fatihah untuk kedua2 arwah nenek yang aku sayangi Juriah dan Aminah. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Amin...........

Free Template Blogger collection template Hot Deals BERITA_wongANteng SEO theproperty-developer

1 comments:

anem on February 20, 2010 at 9:34 PM said...

mmm...nice blog.. jempoll!!

Post a Comment

 

Template Copy by Blogger Templates | BERITA_wongANteng |MASTER SEO |FREE BLOG TEMPLATES